WE Fashion retour: alles wat je moet weten

Bijgewerkt: 23 januari 2023

Binnen 14 of 30 dagen ruilen, dat kan bij WE Fashion. Let op wanneer je artikelen online bestelt, want dan mag je ze binnen 60 dagen retourneren. Weet je niet hoe je dit moet doen en of je ervoor moet betalen? We helpen je met je WE Fashion retour.

Ruilen of retourneren en je geld terug

Wanneer je iets in een winkel koopt, dan is terugbrengen geen recht. De winkelier mag dit als service aanbieden. Bij online bestellingen zit dit iets anders in elkaar. Omdat je het product van tevoren niet kan bekijken of passen, heb je recht op een zichttermijn van 14 dagen. Veel webwinkels verlengen dit naar 30 dagen, maar niet bij WE. Die hanteren een bedenktermijn van maar liefst 60 dagen.

Je hebt de keuze uit het artikel ruilen of retourneren, waarbij je het aankoopbedrag geheel terugkrijgt. Aan online ruilen zitten wat voorwaarden vast. Je mag dit alleen wanneer de prijs van het artikel hetzelfde blijft, en wanneer een grotere of kleinere maat op voorraad is. In alle andere gevallen krijg je gewoon je geld terug en kun je een nieuwe bestelling plaatsen.

WE Fashion retourneren in winkel wanneer je online iets koopt

De vraag is of je bij een online bestelling ook iets kan retourneren in een winkel zelf. Dus dat je met je online gekocht artikel naar de winkel gaat en hier het geld terugkrijgt. Ja dit kan! Alleen niet wanneer je met Riverty betaald hebt, dan moet je het product echt terugsturen.

Zo werkt WE Fashion retourneren

Ben je niet tevreden over een artikel en wil je dit terugsturen? Hieronder lees je hoe een WE Fashion retour werkt. In vijf eenvoudige stappen doorloop je het retourproces.

1. Je retour aanmelden

Allereerst moet je aangeven dat je iets aan WE Fashion iel retourneren. Dit doe je via de website www.wefashion.nl/retour. Wanneer je een account bij WE hebt (ook wel ME genoemd), moet je inloggen. Dit doe je met je e-mail en wachtwoord.

Heb je geen account? Geen probleem, vink dan aan dat je de retour wil aanmelden met je ordernummer. Vul het e-mailadres in waarmee je de bestelling hebt gedaan. Vervolgens het ordernummer.

Tip: je hebt 60 dagen de tijd om het product als retour aan te melden. Na je retouraanmelding heb je nog 14 dagen om het te retourneren.

2. Het retourformulier invullen

Bij je bestelling heb je een retourformulier gekregen. Dit zat in het pakket en als het goed is heb je deze bewaard. Vul het formulier in en doe dit, samen met het artikel, in de originele verpakking. Heb je de originele verpakking niet meer, zorg dat je het artikel op de juiste wijze verpakt. Maak eventueel gebruik van een verzendzak voor kleding.

Zorg dat het retourformulier is ingevuld en in de doos zit, voordat je deze dichtgeplakt. Heb je het retourformulier niet meer? Neem contact op met WE, ze kunnen je een nieuw formulier sturen.

3. De retoursticker op de doos plakken

Als het goed is zat bij je bestelling niet alleen een formulier maar ook een retoursticker. Deze sticker moet je op de doos plakken. Zorg dat de sticker goed zichtbaar is. Aan de hand hiervan ziet het postbedrijf waar het pakket naartoe moet. Wanneer je de sticker kwijt bent, vraag dan aan WE hoe je het pakket moet verzenden.

4. WE retourneren: het pakket afgeven

Om je WE Fashion retour af te ronden, geef je het pakketje af op het postkantoor van PostNL. Je kunt het natuurlijk ook afgeven bij een PostNL servicepunt. Houd er rekening mee dat WE alleen een samenwerking met PostNL heeft. Kies je voor een ander postbedrijf zoals DHL of UPS? Dan gelden er andere regels, zie iets verderop in dit artikel.

Extra: geef aan het postbedrijf altijd door dat het een retourzending aan WE Fashion betreft.

5. Het verzendbewijs bewaren

Wanneer je het pakketje afgeeft ontvang je een verzendbewijs. Het is heel belangrijk om dit te bewaren. Hierop staat een code waardoor je het pakketje volgt, zodat je weet waar het is en of het ook is afgeleverd. Bovendien is dit het bewijs dat je het pakketje ook daadwerkelijk verstuurd hebt.

Wanneer je de terugbetaling zal ontvangen

Zodra het pakketje in het distributiecentrum is aangekomen, wordt je retour verwerkt. Binnen enkele dagen betaalt WE Fashion het aankoopbedrag terug. Het geld wordt op je rekening gestort. Dit is hetzelfde bankrekeningnummer als waarmee je de betaling hebt gedaan. Het is niet mogelijk om het geld op een andere rekening te laten storten.

WE Fashion gratis retour

Wanneer je iets via het postbedrijf verzendt moet je verzendkosten betalen. Gelukkig kun je bij WE Fashion gratis retourneren. Wanneer je het pakketje bij het postbedrijf of servicepunt afgeeft hoef je geen verzendkosten te betalen.

Let op want er gelden een aantal uitzonderingen. Bijvoorbeeld wanneer je voor je eigen postbedrijf of koeriersbedrijf kiest. In dit geval is je WE Fashion retour niet gratis. Het is ook niet gratis wanneer je te laat bent met retourneren. Houd daarom de bedenktermijn en de retourtermijn goed in de gaten.

Reacties en ervaringen

Deel je ervaring over dit onderwerp, geef tips of reageer op andere gebruikers. De redactie controleert vooraf op spam of ongepaste reacties. Dit duurt maximaal 24 uur.

Schuiven naar boven